۹ ویژگی مهم برای انتخاب میز تحریر و کتابخانه مناسب برای نوجوانان

9 ویژگی مهم برای انتخاب میز تحریر و کتابخانه مناسب برای نوجوانان

یادداشت مدیر وب سایت

با فرا رسیدن فصل پاییز و شروع مدارس یکی از دغدغه های مهم والدین و دانش آموزان داشتن فضای مناسب برای مطالعه و یادگیری است نحوه انتخاب و تجهیز این فضا در کیفیت یادگیری اثرگذار است

امروزه، آموزش و مطالعه برای نوجوانان بسیار اهمیت دارد و برای ایجاد یک محیط مناسب برای انجام این فعالیت‌ها، انتخاب میز تحریر و کتابخانه مناسب بسیار حائز اهمیت است. در این مقاله، به بررسی ۹ عامل مهم برای انتخاب میز تحریر و کتابخانه مناسب برای نوجوانان خواهیم پرداخت.

۱. ابعاد مناسب:

یک میز تحریر باید ابعادی مناسب داشته باشد تا نوجوان بتواند براحتی در آن کتاب‌ بخوانند یا تمرین‌های خود را انجام دهند. این ابعاد باید به سن و قد نوجوان نیز منطبق باشند.

۲. جلوه ظاهری جذاب:

میز تحریر و کتابخانه باید دارای طراحی زیبا و جلوه‌ای جذاب باشد همچنین اگر فضای مورد نظر از سبک ویژه‌ای متاثر است برای ایجاد هارمونی باید دقت لازم بکار گرفته شود تا برای نوجوانان جذاب باشند و آن‌ها را به مطالعه و تحقیقات ترغیب کنند.

۳. دارای مکان‌های ساماندهی لوازم:

کتاب‌ها، دفاتر و وسایل تحریر لوازم اندازه گیری قیچی و چسب و … در میز تحریر و کتابخانه جای دارند تا نوجوانان بتوانند به راحتی به منابع مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. اگر برای ساماندهی یا اصلاحا ارگانایز کردن آنها جای کافی در دسترس نباشد شلوغی حاصل از این کمبود باعث عدم تمرکز خواهد شد .

۴. مصرف بهینه فضا:

ابعاد میز تحریر و کتابخانه باید به گونه‌ای باشند که از فضای اتاق بشکل بهینه استفاده کند و اگر این لوازم با سایر مبلمان نظیر تخت خواب در یک اتاق قرار دارند حتما در انتخاب مناسبترین ابعاد برای اتاق مورد نظر دقت شود تا فضای موجود تنگ و غیر قابل تردد نباشد.

۵. مواد با کیفیت:

میز تحریر و کتابخانه باید از مواد با کیفیت ساخته شده باشند تا مقاومت و دوام بالایی داشته باشند.اخیرا در بسیاری از محصولات ساحل چوب از ترکیب چوب و فلز برای این منظور استفاده میشود .

۶. نور مناسب:

کتابخانه و میز تحریر باید دارای نور مناسب باشند تا در مطالعه و مشق‌ها کمک‌کنند.وجود نور طبیعی در اتاق بسیار حایز اهمیت است اما در صورت کمبود آن میتوان از چراغ های موضعی و یا نورهای خطی در کتابخانه و میز تحریر استفاده کرد .

۷. فریم‌ورک ایمنی:

کتابخانه و میز تحریر باید دارای فریم‌ورک ایمنی باشند تا جلوی حوادث ناگهانی از جمله سقوط کتاب‌ها گرفته شود.نحوه طراحی صحیح پایه ها و میزان پایداری استراکچر اصلی, لبه های خارجی سطوح کار باعث بالا رفتن سطح استاندارد این لوازم میشود , چون همه میدانیم شیطنت کودکان و نوجوانان یک امر طبیعی است , پس این لوازم نباید باعث ایجادخطر باشند .

۸. میز تحریر ارگونومیک:

میز تحریر و صندلی آن باید دارای طراحی ارگونومیک باشد تا نوجوان در مدت طولانی بدون خستگی بتواند در آن مطالعه و تحقیق کند.

۹. تنظیم رنگ:

رنگ‌های میز تحریر و کتابخانه باید به گونه‌ای باشند که در کنار جذابیت از تمرکز نوجوانان حمایت و آن را افزایش دهند.رنگ های خنثی بیشترین عملکرد را بخود اختصاص میدهند 

نتیجه‌گیری:

انتخاب میز تحریر و کتابخانه مناسب برای نوجوانان نه تنها به ایجاد یک محیط مناسب برای مطالعه و تحقیق کمک می‌کند، بلکه علاوه بر این، انگیزه و علاقه آن‌ها به مطالعه و یادگیری را نیز تقویت می‌کند. با توجه به این نه عامل مهم، والدین و مربیان می‌توانند محیطی مطلوب برای توسعه تحصیلی و فرهنگی نوجوانان خود ایجاد کنند.

چند نمونه کتابخا نه و میزمطالعه از محصولات ساحل چوب